Matematyczne łamigłówki w gołdapskim przedszkolu
2017-04-21 16:38:40(ost. akt: 2017-04-21 12:45:38)
W Przedszkolu Samorządowym Nr 1 w Gołdapi 20 kwietnia odbyły się „Matematyczne Łamigłówki”. Tego dnia wszystkie sale w przedszkolu były komnatami.
Sala 3 latków zmieniła się w „Komnatę ciężaru”, w której na dzieci ze wszystkich grup czekały zadania między innymi: zważ dwa samochody: który jest cięższy.
Sala 4 latków „D” była „Komnatą liczb”. Tu między innymi dzieci układały liczbową dżdżownicę.
Sala 4 „C” to „Komnata długości” – dzieci odkrywały, które korale są krótsze.
W sali 4 „A” była „Komnata porównań”, gdzie dzieci musiały porównać dwie wieże.
Sala 4 „B” to „Komnata figur” – należało tam rozpoznać figurę po dotyku.
W sali 5 „A” była „Komnata działań". Dzieci tworzyły tam różnego rodzaju zbiory poprzez dodanie lb odjęcie elementu.
„Komnata skojarzeń” to sala 5 „B” – tu zadaniem było dopasować klocek do odpowiedniego otworu.
W sali 5 „C” była „Komnata zbiorów”, gdzie dzieci układały obrazy z figur geometrycznych.
Sala 4 latków „D” była „Komnatą liczb”. Tu między innymi dzieci układały liczbową dżdżownicę.
Sala 4 „C” to „Komnata długości” – dzieci odkrywały, które korale są krótsze.
W sali 4 „A” była „Komnata porównań”, gdzie dzieci musiały porównać dwie wieże.
Sala 4 „B” to „Komnata figur” – należało tam rozpoznać figurę po dotyku.
W sali 5 „A” była „Komnata działań". Dzieci tworzyły tam różnego rodzaju zbiory poprzez dodanie lb odjęcie elementu.
„Komnata skojarzeń” to sala 5 „B” – tu zadaniem było dopasować klocek do odpowiedniego otworu.
W sali 5 „C” była „Komnata zbiorów”, gdzie dzieci układały obrazy z figur geometrycznych.
Radość z wykonanego zadania była ogromna tym bardziej, że na każde działanie było 10 minut. Myśląc o kształtowaniu pojęć matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym, trzeba uświadomić sobie, że jego celem jest nie tylko nauka liczenia, ale także przygotowanie dziecka do posługiwania się różnymi pojęciami.
Uczestnicząc w zabawach dotyczących edukacji matematycznej dzieci powinny rozwiązywać takie zadania, w których będą mogły zaspokoić własna ciekawość i korzystać z wcześniej zdobytych doświadczeń, co wpływa na podniesienie ich samooceny i pozwoli na odniesienie sukcesu.
Czytaj e-wydanie ">kliknij
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez